Zrównoważony rozwój przestaje być postrzegany jako chwilowy trend, a dla wielu firm jest to już standard w prowadzeniu nowoczesnego biznesu. Wykorzystanie papierowych toreb z nadrukiem w strategii CSR odpowiada potrzebom świadomych konsumentów. To także sposób na budowanie pozytywnego wizerunku i zwiększania zaufania klientów wobec firmy.
Strategia CSR – co to jest i na czym polega?
Strategia CSR (z ang. Corporate Social Responsibility) to społeczna odpowiedzialność biznesu. W ramach strategii CSR przedsiębiorstwa dobrowolnie wdrażają rozwiązania, które mają pozytywny wpływ na naturalne środowisko i społeczeństwo.
Na strategię CSR składa się:
- odpowiedzialność społeczna, czyli wsparcie lokalnych społeczności,
- odpowiedzialność w miejscu pracy, np. reagowanie na łamanie praw pracowników,
- odpowiedzialność gospodarcza, jak np. uczciwe praktyki i jasne warunki współpracy z kontrahentami,
- odpowiedzialność wobec naturalnego środowiska, np. wdrażanie proekologicznych technik produkcji.
Ekologiczne torby papierowe z nadrukiem w strategii CSR
Torby wykonane z papieru, produkowane przez firmę BagPack.pl, świetnie zastępują tradycyjne, foliowe opakowania na zakupy. Mogą stać się również elementem działań marketingowych dzięki umieszczeniu na torbach odpowiedniego nadruku.
Warto wykorzystać ekologiczne torby papierowe w strategii CSR ze względu na:
- papier pochodzący z legalnych źródeł – papier wykorzystywany do produkcji toreb pozyskiwany jest z lasów zarządzanych w sposób zrównoważony. Osoby zaangażowane w wycinkę drzew posiadają legalne zatrudnienie i otrzymują godziwe wynagrodzenie za swoją pracę. Ponadto, niektóre linie produktów powstają z surowców pochodzących z recyklingu. Legalne i bezpieczne dla środowiska sposoby pozyskiwania papieru minimalizują negatywny wpływ produkcji na środowisko;
- niewielki wpływ produkcji na środowisko – podczas produkcji toreb papierowych generowanych jest mniej zanieczyszczeń w porównaniu z produkcją opakowań plastikowych. Nowoczesne technologie druku na papierze, w tym użycie ekologicznych farb na bazie wody, są przyjazne dla środowiska;
- możliwość wielokrotnego użytku i recyklingu – ekologiczne torby papierowe są bardzo wytrzymałe i trwałe, przez co można wielokrotnie ich używać. Jeżeli już dojdzie do ich zniszczenia, można przeznaczyć je do recyklingu, by ponownie wykorzystać surowiec i ograniczyć wycinkę drzew. Ponadto, papier jest materiałem biodegradowalnym, może być kompostowany, a to przyczynia się do redukcji produkowanych odpadów.
Korzyści ze stosowania toreb papierowych w strategii CSR
- Poprawa wizerunku marki
Gdy klienci widzą, że firma wdraża u siebie proekologiczne rozwiązania, np. zastępuje plastikowe torby na zakupy papierowymi zamiennikami, odbierają markę jako odpowiedzialną i godną zaufania. To wpływa na budowanie silniejszych relacji z konsumentami i zwiększa ich zaufanie względem firmy.
Nie tylko klienci mogą lepiej postrzegać markę – proekologiczne i etyczne działania zachęcają inne firmy do współpracy. Zwiększa to szanse na nawiązanie trwałych, pozytywnych relacji z innymi przedsiębiorcami.
- Promocja zrównoważonego rozwoju
Firmy – poprzez wykorzystanie ekologicznych toreb papierowych do pakowania zamówień klientów lub upominków podczas charytatywnych akcji – pokazują swoje zaangażowanie w ochronę środowiska. Klienci, którym zależy na wspieraniu marek dbających o przyrodę, chętniej dokonują zakupów lub polecają proekologiczne firmy rodzinie i znajomym.
- Mobilna reklama biznesu
Papierowe torby z logo, wykorzystywane zamiast foliowych siatek na zakupy lub rozdawane podczas lokalnych wydarzeń, mogą stać się ruchomą reklamą marki. Osoby, które otrzymały ekologiczne torby, pokazują je w przestrzeni publicznej, przez co znajomi lub przechodnie mogą zapamiętać nazwę danej firmy i pozytywnie ją kojarzyć.
Podsumowanie
Ekologiczne torby papierowe – wykorzystane w strategii CSR – mogą poprawić sposób postrzegania danej firmy, podkreślić jej zaangażowanie w ochronę przyrody oraz praw pracowników. Papierowe, ekologiczne torby warto wykorzystać podczas codziennej pracy z konsumentami, np. do pakowania zamówień, bądź podczas eventów charytatywnych lub lokalnych wydarzeń. Powyższe działania pomagają wzmocnić relacje z klientami i partnerami biznesowymi.