Każdego przedsiębiorcę zastanawia to, ile czasu jest potrzebne, aby można było zobaczyć pierwsze efekty pozycjonowania stron. Wszyscy chcieliby, aby był on możliwie najkrótszy. Trzeba jednak uzbroić się w cierpliwość, ponieważ pojawienie się pierwszych efektów pozycjonowania stron jest zależne od wielu czynników. Od jakich? Jaki jest średni czas oczekiwania na pierwsze wyniki pozycjonowania? Dowiesz się tego z poniższego artykułu!
Na czym polega pozycjonowanie stron internetowych?
Pozycjonowanie stron jest jedną z najpopularniejszych form reklamowania firmy. Wykorzystuje się do tego witrynę internetową oraz najpopularniejsze narzędzie dostępne w sieci, czyli wyszukiwarkę. Zadaniem pozycjonowania stron jest bowiem zdobywanie wysokich miejsc w bezpłatnych (organicznych) wynikach wyszukiwania. Są one prezentowane użytkownikom wyszukiwarki po wpisaniu przez nich fraz kluczowych, jak np. sklep rowerowy Płock.
Jakie działania wykonywane są w ramach pozycjonowania stron?
Jeszcze kilkanaście lat temu pozycjonowanie wyglądało zupełnie inaczej, niż teraz. Popularne było umieszczanie wielu fraz kluczowych w jednym miejscu. Można było je znaleźć w stopce witryny. Rekordziści umieszczali wtedy wszystkie możliwe słowa kluczowe powiązane z daną marką, branżą i produktem, że często stanowiły one zbliżoną lub nawet większą treść, niż najpotrzebniejsze klientom informacje. Te czasy minęły, a dziś pozycjonowanie stron jest bardziej ustrukturyzowane. Zmiany wyniknęły ze sposobu działania algorytmów wyszukiwarki.
Dziś pozycjonowanie stron internetowych koncentruje swoje działania zarówno na konkretnej witrynie, jak i poza nią. W jego skład wchodzą następujące działania:
- optymalizacja kodu witryny,
- modyfikacja istniejących lub stworzenie nowych treści,
- optymalizacja czasu ładowania strony,
- dopracowanie responsywności, czyli dopasowania witryny do urządzenia, na którym jest wyświetlana,
- optymalizacja nagłówków, tytułów i opisów,
- link building wewnętrzny i zewnętrzny.
Kiedy można spodziewać się pierwszych efektów pozycjonowania stron?
Najważniejsze jednak dla każdego przedsiębiorcy jest to, kiedy pojawią się pierwsze efekty pozycjonowania stron. Tutaj nie można wskazać jednoznacznego terminu. Efekty pozycjonowania stron są bowiem zależne od tego, w jakim stanie była ona przed podjęciem działań oraz jaka jest konkurencja. Przedstawiciele Agencji Interaktywnej Manley podają, że pierwsze skutki działań SEO pojawiają się zwykle w ciągu 3-6 miesięcy od podjęcia pierwszych kroków. Warto przy tym pamiętać, że wyniki działań SEO nie są krótkoterminowe. Wraz z dbaniem o pozycjonowanie strony, będą one coraz lepsze i umożliwią dotarcie na najwyższe miejsca w wynikach wyszukiwania.
O czym pamiętać, zlecając pozycjonowanie stron?
Pozycjonowanie stron jest efektywnym działaniem, o ile prowadzone jest we właściwy sposób. Co to oznacza? Każde pozycjonowanie powinno być poprzedzone wykonaniem audytu. Zawiera on szereg ważnych informacji na temat tego, jakie aktualnie miejsca witryna zajmuje w wyszukiwarce oraz jaka jest jej kondycja techniczna. Dalszym etapem jest stworzenie strategii pozycjonowania. Jest ona niezwykle ważna, ponieważ zawiera wszystkie działania, jakie mają być podjęte w stosunku do witryny, jak i czas ich realizacji.
Podsumowanie
Na efekty pozycjonowania stron liczy każda firma, która się podjęła realizacji tego procesu. Czas ich pojawienia się jest zależny od kilku czynników. Niemniej jednak przyjmuje się, że efekty pozycjonowania widoczne są po ok. 3-6 miesiącach.