Katalog firmowy – jaki powinien być?

Drukowany katalog firmowy wykorzystywany jest do promowania firmy lub oferty. Jest on atrakcyjną formą reklamową z uwagi na możliwość przekazania wielu informacji oraz namacalny charakter. Pojawia się więc pytanie, jaki powinien być katalog firmowy, aby klienci chętnie do niego zaglądali? W niniejszym artykule zawieramy kilka wskazówek!

Czym jest katalog firmowy?

Przedsiębiorstwa mogą wykorzystywać do promowania swojej oferty rozmaite formy reklamowe. Część z nich dotyczy głównie internetu. Reklamy Google Ads, pozycjonowanie, czy też sponsorowane wpisy w mediach społecznościowych, to część z nich. Nie można przy tym zapominać, że często potencjalni klienci chcą czegoś więcej, niż tylko relacji nawiązywanej za pośrednictwem internetu. Pragną czegoś namacalnego. Dlatego też przedsiębiorstwa, którym zależy na budowaniu pozytywnego wizerunku, nadal stosują drukowane materiały reklamowe. Wśród nich znajduje się katalog ofertowy firmy. Jest on połączeniem ciekawej szaty graficznej z ilustracjami oraz przydatnymi informacjami.

Katalog firmowy wykorzystywany jest do przekazywania cennych danych. Za jego pośrednictwem możliwe jest opowiedzenie o przedsiębiorstwie oraz jego ofercie w przystępny, a zarazem intrygujący sposób. Katalog firmowy jest zatem narzędziem mogącym zachęcić do zbudowania relacji pomiędzy biznesem a klientem oraz popchnąć odbiorców do działania (np. zakupu produktów).

Jaki powinien być katalog ofertowy firmy?

Katalog ofertowy może być wręczany w punkcie stacjonarnym, ale także podczas targów branżowych. Przyszli lub obecni klienci oraz partnerzy biznesowi, którzy go zobaczą, powinni być zachęceni do zapoznania się z jego wnętrzem. Na co więc zwrócić uwagę, aby katalog ofertowy firmy spotkał się z zainteresowaniem?

Sprawdź także to:  Dzień Kobiet - Prezenty, Upominki & Reklamy

Zgodny z identyfikacją wizualną

Identyfikacja wizualna to system, w skład którego wchodzi logo, kolorystyka, a także fonty. Wszystkie te elementy wykorzystywane są w komunikacji z odbiorcami. Dlatego katalog ofertowy firmy również powinien być zgodny z identyfikacją wizualną. Aspekt ten ma spore znaczenie dla zachowania spójności wszystkich materiałów drukowanych i cyfrowych, ale także procesu budowania wizerunku.

Przejrzysty i poukładany

Czytelność to jedna z podstawowych zasad, jaka powinna przyświecać podczas projektowania katalogu firmowego. Dzięki niej możliwe jest zachowanie przejrzystego układu oraz zachowanie odpowiednich proporcji między grafikami a treścią. Taki katalog ofertowy firmy czyta się wtedy wygodniej i łatwo się po nim nawiguje. Przedstawiciele studia graficznego GoodProject wskazują, że żaden z elementów nie powinien przytłaczać pozostałych. Warto więc zachować rozsądny umiar w zakresie ilustracji, a także ilości tekstu.

Dobry jakościowo

Zlecając zaprojektowanie i wydrukowanie katalogu ofertowego firmy, trzeba też pamiętać o jakości papieru. Nie może być on zbyt cienki, ponieważ szybko będzie się niszczyć. Ponadto zastosowanie dobrej jakości papieru świadczy też o profesjonalizmie firmy.

Podsumowanie

Projekt katalogu ofertowego firmy powinien zachęcać do jego przeczytania. Dlatego też warto zwrócić uwagę na zgodność z identyfikacją wizualną, dobrą jakość papieru, ale także czytelny układ. Katalog firmowy może przyczynić się do zwiększenia rozpoznawalności oraz budowania pozytywnego wizerunku.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *